Fängelseböcker

God morgon!

Idag är det min jobblördag - och sista jobbpasset för veckan. Har ju jobbat 2 extrapass, igår och i onsdags. Det tråkiga är att jag inte kommer få högre lön än vad jag brukar få, för de två passen motsvarar det jag förlorade genom att vara sjuk för 2 veckor sen! Men men, det var bra att få ta igen det så att jag slapp att få halva lönen i april. :)

Har läst en bok de senaste veckorna som heter Fånge i öknen. Ett utdrag från baksidan: "När hon är nitton får friheten ett omedelbart slut. General Oufkir (hennes pappa) har deltagit i ett statskuppsförsök mot kungen och avrättas direkt. Malika sätts i fängelse tillsammans med sin mor och fem syskon, varav den yngsta bara är tre år. Detta är början på ett tjugo år långt helvete". Det var en bra och intressant bok! Hela tiden tänker man "Men de har ju faktiskt inte ens gjort något fel!" Ganska sjukt att få ett sådant straff för att man är släkt med någon som har begått ett brott. Nu när jag har läst klart den så fortsätter jag med en annan fängelsebok - Glöm att ni har en dotter. Den handlar om en tjej från England som hamnar i fängelse i 25 år i Thailand för försök till narkotikasmuggling. Den här typen av böcker är intressanta men även lite deprimerande, lika bra att få det överstökat. ;)

Det roliga med de här böckerna är att jag fick dem för ganska många år sen, men de har bara stått i min bokhylla fram tills nu. Det brukar vara så med mig och böcker, det tar lite tid innan jag får tummen ur och börjar läsa. Men när jag väl vill läsa så är det kul att de står där. :)

Nu är det frukostdags!

Boken till höger är bra och den rekommenderar jag! Om någon vecka kan jag tala om ifall jag även rekommenderar boken till vänster. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0